Rok 2011/2012

• Wycieczka do Szklarskiej Poręby i Karpacza

• 13 marca 2018

4, 5 i 6 czerwca 2012 r. klasy IV, V i VI razem z wychowawcami wybrały się na wycieczkę w Karkonosze. Po drodze zwiedziliśmy Zamek Czocha i jego atrakcje, a następnie udaliśmy się do Szklarskiej Poręby. Wieczorem urządziliśmy dyskotekę. W Muzeum Mineralogicznym w Szklarskiej Porębie podziwialiśmy zgromadzone tam minerały i skamieniałości z całego świata. W Leśnej Hucie Szkła zobaczyliśmy rzemieślniczą produkcję ręcznie formowanego szkła barwionego w masie, grawerowane z wielką precyzją zwierzęta, ptaki, kwiaty i owoce. W Starej Chacie Walońskiej wysłuchaliśmy opowieści o Karkonoszach i poszukiwaczach kamieni szlachetnych, a potem odbyliśmy chrzest na czeladników walońskich. Kolejnego dnia wybraliśmy się z przewodnikiem w góry do schroniska „Samotnia” szlakiem na Śnieżkę, mijając po drodze Wodospad Szklarki. Schronisko to położone jest nad brzegiem Małego Stawu na wysokości 1195 m, wybudowane w stylu góralskiej chaty, najstarsze w polskich górach, zwane przez niektórych perłą dolnośląskich schronisk. Dzień zakończyliśmy ogniskiem i pieczeniem kiełbasek. W Karpaczu podziwialiśmy także Świątynię Wang, przeniesioną w 1842 r. w Karkonosze z Norwegii. Wycieczkę zakończyliśmy „na słodko” w kawiarni „Fantazja”. Zmęczeni, ale w świetnych humorach wróciliśmy wieczorem do Przylesia.