W ramach kreatywnych projektów z języka polskiego, klasa ósma wykonała gry, w oparciu o poznane w szkole podstawowej lektury. Z otwartym umysłem i ogromnym zaangażowaniem, młodzi kreatorzy gier, zaprezentowali swoje dzieła w czasie kolejnych lekcji.
Mieliśmy okazję wziąć udział w quizie „Księcionierzy”, którego zasady oparte są na popularnym teleturnieju „Milionerzy”, tutaj należało wykazać się wiedzą z lektury „Mały Książę”. Przedzieraliśmy się przez niebezpieczne tereny Śródziemia, towarzysząc bohaterom „Hobbita, czyli tam i z powrotem”, na wielu kartach pojawili się postaci, którym wizerunku udzielili uczniowie klasy ósmej. Hobbit Stone, to z pewnością gra dla fanów pojedynków mocy, siły, czy umiejętności. Wiele emocji przyniosła gra planszowa, w której należało wykazać się wiedzą na temat „Zemsty” A. Fredry, czy też precyzyjnie opracowana „Balliadna”, na podstawie „Balladyny”, w której oprócz pokaźnej kolekcji malin, należało się wykazać zadaniami będącymi wyzwaniem, odnoszącym się do lektury.
Projektowanie gier umożliwia uczniom, nie tylko skupienie się na artystycznych elementach, ale przede wszystkim utrwala wiadomości o lekturach, w sposób lekki, łatwy i przyjemny.
Anna Nowacka