Tak zaśpiewać mogli uczniowie klasy piątej, szóstej i siódmej wsiadając do pociągu nie byle jakiego, bo do Krakowa, rozpoczynając tym samym trzydniową wycieczkę. Dla niektórych był to pierwszy raz w mieście Kraka, dla innych okazja, by bliżej poznać swoich szkolnych kolegów i koleżanki.
Pierwszym przystankiem był Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema. Na sześciu hektarach parkowej zieleni znajdują się oryginalne urządzenia, których zadaniem jest pobudzać do myślenia i uczyć, ale również bawić. Zwiedzanie Ogrodu polega na samodzielnym doświadczaniu sensorycznym – zwiedzający mogą dotykać instalacji stanowiących eksponaty, mają okazję różnymi zmysłami doświadczać na sobie zjawisk fizycznych i przyrodniczych. Biorąc pod uwagę zbliżające się mistrzostwa Euro24, nie mogło zabraknąć elementów futbolowych. Zdjęcie pod stadionem Cracovia, a także pod stadionem Tauron Arena Kraków.
W drugim dniu ruszyliśmy w czterogodzinną trasę królewską wraz z przewodniczką, dzięki której poznaliśmy nieznane dotąd historie o tym, jednym z najstarszych miast Polski. Obowiązkowo Wawel, dzwon Zygmunta, Kościół Mariacki, Sukiennice, Brama Floriańska. Wszystko to ubrane w interesujące wiadomości, ciekawe legendy, informacje o zwyczajach.
Jednym z najbardziej satysfakcjonujących punktów wycieczki należy zdobycie Kopca Kościuszki, po mozolnej wspinaczce w pocie czoła, naszym oczom ukazała się panorama miasta z jednej i górskie widoki z drugiej strony. Dla takich pejzaży warto było się trudzić.
W nagrodę uczniowie w czasie wolnym oddali się szaleństwu zakupów. Trzeciego dnia, z uwagi na deszczową pogodę odwiedziliśmy Galerię Krakowską, obowiązkowy posiłek w McDonald’s i powrót do domu.
Czy potrzebne są wycieczki szkolne? Jak najbardziej! Stanowią one dla dzieci jeden z elementów edukacyjnych i stwarzają możliwości do indywidualnego przeżywania oraz angażowania się w życie społeczności szkolnej. „Wycieczka daje wiele okazji zastosowania różnorodnych form i metod kształcenia, skutecznie wpływających na wszechstronny rozwój osobowości ucznia. Wycieczka jest bogatą i niezwykle atrakcyjną formą procesu nauczania i uczenia się, wpisującą się w jeden z najważniejszych postulatów współczesnej edukacji – aktywizację, czyli zaangażowanie ucznia i odpowiedzialność za własny rozwój.”
Fot. Anna Nowacka, Grzegorz Galant
Tekst Anna Nowacka